Попередня новина Наступна новина
Як налагодити експорт до ЄС

Як налагодити експорт до ЄС

Майонез, кетчуп, маргарин українського виробника ТМ «Щедро» продається в європейських мережах Spar, Tesko, Carrefour, Metro, Auchan. На експорт припадає 10-15% усієї виробленої продукції. Директор департаменту зовнішньоекономічної діяльності ТД «Щедро» Сергій Демченко розповів, як виводив продукцію за кордон.

 

— Яку продукцію і під якими торговими марками експортує ТД «Щедро»? Ринки яких країн для вас є пріоритетними? Назвіть топ-5 країн.

— Освоювати закордонні ринки ми почали ще в 2012 році. Спочатку ТД «Щедро» представив закордонному споживачеві продукцію торгової марки «Щедро» — майонез, кетчуп, соуси, гірчицю, фасований і наливний маргарин. Зараз ми експортуємо продукцію в 22 країни світу, в тому числі в США, Канаду та країни Євросоюзу. Основні країни експорту ТД «Щедро» — ближнє зарубіжжя і Східна Європа, зокрема Вірменія, Грузія, Молдова, Литва, Угорщина, але у нас масштабні плани щодо зміцнення позицій ЄС. В середині жовтня цього року на виставці Anuga в Німеччині ми представили ще одну торгову марку — Olli. В її асортимент входять майонез, кетчуп, гірчиця, фасований і наливний маргарин, а також соняшникова олія. Майонез, кетчуп і маргарини представлені в декількох найменуваннях. Одна з її особливостей — продаватися ТМ Olli буде виключно за кордоном. 

 

— Як ви обираєте продукт, який плануєте виробляти на експорт?

— Ще до виведення продукту на зарубіжний ринок ми дуже ретельно вивчаємо запити і смаки споживачів, аналізуємо потреби ринку і прогнозуємо, на скільки може бути затребуваним продукт на ринку тієї чи іншої країни.

 

— Якими перевагами володіє ваша продукція, яка поставляється на експорт (ціна, натуральні компоненти і т. д.)?

— Завойовувати нові ринки, як і бути лідером галузі в Україні, в першу чергу нам вдається завдяки високій якості продукції. Ринки Європи дуже вимогливі до якості і безпеки продуктів харчування. І ми постійно працюємо у цьому напрямку: модернізуємо виробничі потужності, вдосконалюємо процес виробництва. На всіх підприємствах, що виготовляють продукти для ТД «Щедро», була впроваджена система менеджменту безпеки продуктів харчування у відповідності з міжнародним стандартом ISO 22000:2005, а також система менеджменту якості згідно з міжнародним стандартом ISO 9001:2008. Ще один важливий момент — конкурентоспроможна ціна, яку ми пропонуємо. І необхідно сказати про широкий асортимент продуктових груп, які ми представляємо. 

 

— Що потрібно для виведення продукції на полиці в закордонному супермаркеті?

— Виходячи на ринок тієї або іншої країни, ми визначаємо для себе надійного партнера і спільно з ним розробляємо план дій. Іноді це може бути участь в продуктовій виставці, яка буде сприяти просуванню нашої продукції, іноді — прямі переговори з торговельними мережами або розробка і реалізація трейд-маркетингових заходів. Деякі ринки мають специфічні вимоги. Наприклад, наявність або відсутність яких-небудь інгредієнтів. Якщо ми бачимо перспективи виходу на цьому ринку, то адаптуємо продукцію і наші виробничі майданчики під ці вимоги. Один з недавніх прикладів — влітку для реалізації нашої продукції в мусульманських країнах ми пройшли сертифікацію «Халяль».

 

— Скільки часу займає логістика від виробництва до попадання на полицю супермаркету?

— В середньому 3-4 тижні. На ринки Середньої Азії, Близького Сходу, США і Канади трохи довше — 5-6 тижнів. Дуже багато залежить від транспорту: вантажі, які перевозяться наземним транспортом, приїжджають швидше, якщо товар доставляється морем — це займає більше часу. 

 

— Які інвестиції потрібні для виведення нової лінійки продукції на зарубіжний ринок?

— У кожному випадку по-різному. Десь це виключно наші витрати, в деяких ситуаціях питання інвестицій на розкрутку нашої продукції беруть на себе партнери, часто ми інвестуємо разом. Бувають і такі випадки, в яких ми маємо запит від конкретної торгової мережі і тому не витрачаємо на це ні копійки.

 

— В яких торгових мережах продається ваша продукція за кордоном?

— З найбільших — це Spar, Tesko, Carrefour, Metro, Auchan. І ми постійно працюємо над тим, щоб розширити цей список.

 

— Який відсоток займає експорт у загальному виробництві вашої компанії?

— Сьогодні експорт становить від 10 до 15% залежно від групи товарів.

 

— Чи будете розширювати лінійки продукції для експорту в 2016-му? І які нові продукти запропонуйте для зарубіжного ринку? В які нові країни плануєте поставляти продукцію?

— На 2016 рік в першу чергу у нас заплановано просування ТМ Olli на ринки ЄС. Головне завдання — введення майонезів, кетчупів, гірчиці, солі та олії нової торгової марки в торговельні мережі Чехії, Болгарії, Польщі та інших країн Східної Європи.

 

/ТОВ «Торговий дім «Щедро» заснований в 1996 році і сьогодні займає лідируючі позиції на українському ринку масложирової та соусної продукції. У портфелі компанії бренди-лідери - «Щедро», «Запорізький», «Оллі». Всю продукцію торгової марки "Щедро" виготовляють три підприємства: Харківський та Львівський жиркомбінат, а також Запорізький оліяжиркомбінат. За інформацією Forbes, «Торговий дім «Щедро» у 2013 році збільшив виробництво соусів на 30%. У сегменті кетчупів зростання склало 21%. Компанія відмовилася від виробництва private label для торгових мереж і зайнялася розвитком власних брендів. В результаті обсяг виробництва майонезу під ТМ «Щедро» виріс на 4 п. п., що дозволило компанії зайняти 16% ринку. Частка підприємства в сегменті фасованих твердих маргаринів збільшилася до 69%./